Fan Liga 47:
| O Lige
| 1on1
| TDM 2on2
| pravidlá
| kontakty
| všetky zápasy
Pravidlá ligy
- Sezóna ligy trvá tri mesiace (zodpovedá kvartálu v kalendárom roku). Prvé
dva mesiace sa hrá, tretí je rezervný – ale malo by sa už oddychovať.
- Hráč musí mať mail a musí byť zastihnuteľný buď na ICQ alebo na IRC
(irc.quakenet.org, kanál #ut2004.sk).
- Hráč/tím musí za sezónu odohrať stanovený počet zápasov s každým súperom v
skupine. Počet závisí od veľkosti skupín a stanovuje sa pre každú sezónu. Medzi
zápasmi s tým istým súperom musí byť prestávka aspoň 5 dní (predpokladám, že
si to každý bude vedieť naplánovať).
- Termíny zápasov si hráči/tímy môžu dohodnúť kedykoľvek počas prvých dvoch
mesiacov (sú hráči, ktorí kvôli netu môžu hrať len cez víkend, preto je
takáto voľnosť).
- Jeden zápas sa hrá systémom "best of three" – t.j. na dve víťazné
mapy.
- Maplist: pozri spresnenie ku konkrétnej lige.
- Hráči/tímy sa môžu dohodnúť aj na custom mapách, je to čisto ich vec.
Tretia mapa ale musí byť z oficiálneho maplistu.
- Prvé dve mapy sa nesmú opakovať. Ak ľubovoľná zo strán požaduje, aby sa ani
tretia mapa neopakovala, nesmie sa opakovať ani táto – inak sa opakovať
môže. Tretiu mapu volí strana s väčším počtom bodov (za obe mapy); ak sú body
vyrovnané, volí mapu víťaz prvého súboja.
- Výsledky sa ohlasujú mailom (za obe strany), mali by sa zhodovať. :-) V
maile bude zoznam máp a výsledky na nich z pohľadu strany, ktorý píše mail
(t.j. prvé číslo v "x:y" patrí vždy autorovi mailu). Každý hráč by mal
disponovať záverečnými screenshotmi (UTComp ich robí automaticky, zapnite si
to) – tam viete výsledky nájsť. Screenshoty neposielajte –
nepotrebujem ich totiž, ak sa výsledky oboch strán zhodujú.
- Ako body do tabuľky sa berie skóre na mapy – t.j. počet vyhratých
máp. Tabuľka je zoradená podľa počtu bodov. Pri rovnakom počte bodov je vyššie
ten, kto má menej zápasov (t.j. má možno šancu získať body). Ak je počet
zápasov rovnaký, rozhoduje skóre. Vzájomné zápasy nerozhodujú.
- Mailová adresa pre účely ligy: virgo47 -zavináč- gmail.com
– v predmete správy (subjekte) vždy uveďte text Fan Liga 47
a pridajte aj označenie ligy (1on1, TDM 2on2, ONS 3on3 :-))
Spresnenie duelovej (1on1) ligy:
- Hrajú sa štandardné UTComp duely (1v1, 15 minút, bez DD, bez adrenalínu,
weapon stay off, force respawn).
- Maplist: DM-Rankin-FE, DM-DE-Ironic-FE,
DM-1on1-Roughinery-FE, DM-1on1-Lea_ESWC2005,
DM-1on1-Backspace a DM-1on1-Solitude.
- Kontumačná výhra je 2:0k, každá kontumačne vyhratá mapa sa ráta za 30:0
– dovedna teda na skóre 60:0.
Spresnenie TDM 2on2 ligy:
- Hrajú sa štandardné UTComp TDM zápasy (TDM, max players 4, 20 minút,
zapnutý DD aj adrenalín, weapon stay off, force respawn).
- Maplist: DM-Rankin-FE, DM-Corrugation, DM-Antalus,
DM-Campgrounds2004-G1E a DM-Goliath.
- Kontumačná výhra je 2:0k, každá kontumačne vyhratá mapa sa ráta za 50:0
– dovedna teda na skóre 100:0.
Riešenie problémov:
- Apelujem na čestnosť, obe strany by mali vedieť, že idú hrať ligový zápas.
Preto mi stačí mail po zápase. Chcem, aby ste v lige mali voľnosť
– je to predsa len Fan Liga. Ak niekto bude posielať obrázky z iných hier
(falšovať screenshoty), ktoré dopadli s daným súperom inak, neviem to zistiť. Je
to slovo proti slovu a taký zápas neuznávam. Ak ale budú problémy s nejakým
hráčom hlásené od viacerých súperov, bude vyradený z ligy.
- Ak má hráč/tím problém dohodnúť si zápas s niektorým zo súperov, nech
kontaktuje mňa. V prípade, že nebude možné súpera dlhodobo zastihnúť, hráč/tím
má nárok na kontumačnú výhru.
- Ak z ľubovoľných dôvodov viacero hráčov/tímov nestíha a chce odohrať svoje
zápasy, uprednostnení sú hráči/tímy s väčším počtom zápasov – t.j. tí,
ktorí boli doteraz aktívnejší. Pravidlo aktívnejšieho sa použije aj pri
uzatváraní tabuľky na konci sezóny – aktívnejší hráč/tím dostane
prisúdenú kontumačnú výhru.
- Ak sa súper nedostaví v dohodnutý čas na zápas, má hráč nárok na kontumačnú
výhru. Rovnako tak sa môže pokúsiť dohovoriť so súperom znovu. Nemám po ruke
systém na dokazovanie, že niekto niekde bol a niekto nie, takže apelujem na
vašu čestnosť. Osobne jasne preferujem možnosť odohrať zápas neskôr. :-) Ak ale
pôjde o nespoľahlivého súpera, nebudem váhať s kontumáciou.
- Ak sa vyskytnú technické problémy, zápas sa preruší a dohrá sa podľa dohody
hráčov. Už dohraté mapy sa zarátavajú (ak sa obaja hráči nedohodnú inak). Ak sa
zápas nedohrá, dve víťazné mapy sa prisúdia hráčovi, ktorý bol pripravený.
Súperovi sa zarátava prípadná vyhratá mapa (t.j. môže to skončiť aj 2:1k). Vždy
by ale mala byť vôla dohrať.
- Vo všeobecnosti – na akýkoľvek problémový zápas sa isto nejaký
spectator nájde (väčšinou ja, v prípade nevhodného času niekoho poverím).
Problémový zápas je samozrejme ohlásený vopred.
- Ak máte podozrenie na cheaty, kamaráta na teamspeaku (spectator), čokoľvek
– ozvite sa, budem to riešiť a hrať sa bude pod dohľadom.
Pevne verím, že problémové scenáre budú minimalizované – aj s ohľadom
na fun faktor celej ligy. Pre istotu však pripájam linku na
diskusiu o Lige.
Be RED or BLUE – 47'll kill you!