| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Ako sa nám hralo 3: ONS-PolarIceField, DM-Anukhet, DM-Sirea, DM-1on1-Solitude, DM-1on1-Painkiller a CTF-Opposite

permalink

11. 9. 2005, Virgo47

Ak sledujete občas drobnosti, zrejme ste si všimli, že tri posledne menované mapy sme tu už mali. Nakoľko ale boli roztrúsené v krátkych správach, dávam ich aj do článku, ktorý patrí do série článkov o mapách. Snáď mi to odpustíte. :-)

ONS-PolarIceField

(autor: Hointar, download)

Začnime mapou pre môj obľúbený gametype – ONS. PolarIceField je mapa vizuálne dosť strohá, čo by samozrejme nevadilo, ak by sa dobre hrala. Ovšem o tejto mape by som to nepovedal. Zaujímavé na mape je, že je všetko príliš vidno. Power core nemá žiadnu ochranu, nody sú na tom podobne. Od základne (ak sa to tak dá nazvať) máte dva nody na rôzne strany a potom je tu stredný node, o ktorý sa vedie bitka po väčšinu času. Sú tu teda vždy dve cesty ku core, ak už máte stred – a dve cesty k tomu, aby ste stred stratili, alebo ho opäť získali. Nemám osobne rád mapy, kde sa nekonečne dlho bijeme o stred – najmä s botmi to je bežne na overtime.
Spestrením sú dopravné plošiny od core ku strednému nodu. Mapa vyžaduje ECE bonus pack a obsahuje Cikády a Paladiny.
Keď to zhrniem: slabá možnosť brániť nody a core – lepšie chránený je len stredný node, o ktorý sa bude bojovať väčšinu času. Isto nebude patriť medzi moje obľúbené mapy.

DM-Anukhet

(autor: Alexandre, download)

Anukhet je mapa odetá do egyptského hávu. K tomu je sem tam pohodených pár šikmých dosiek, nejaké štyri výťahy a tri jump pady (ak dobre rátam). Typické tri podlažia, dostatok z-osy – v troch miestnostiach tu nájdete všetko, čo v dobrej mape má byť. A Anukhet je dobrá mapa – najviac sa hodí na duely, hoci zvládla by aj drobný 2on2 súboj. Pre prípadné TDM je uprostred mapy pripravený nejaký ten DD.
Mapa dobre vyzerá, všetko vydáva zvuky, aké sa očakávajú, umiestnenie zbraní aj iných predmetov je evidentne premyslené – nenapadá ma vlastne nič, čo mi na Anukhete vadilo. Dokonca aj boti (default 2 ks) vám dajú slušne zabrať a nikde sa nezasekávajú.
Dobrý tok (flow), záživné súboje, pekná na pohľad – to je Anukhet. Minimálne za ten download stojí určite. :-)

DM-Sirea

(autor: Cursed_Soul, download)

Sirea je graficky podarená mapa so sviežou témou – všade je kopa rastlín. Ide o industrial, ovšem s kopou vlastného obsahu, čomu zodpovedá aj download takmer 16M. :-) Aj keď sú FPS pod retail úrovňou, mapa je stále dobre hrateľná. Ozvučenie je tiež dobré, počuť všetko, čo má byť počuť – dokonca aj zavadenie o rastlinu vydáva zvuky. Trochu mi vadí, že veľa zvukov prostredia je počuť aj pri vypnutom ambiente.
Ide o mapu trošku väčšiu, odporúča sa 4-10 hráčov – aj keď tých 10 už môže byť peklo. :-) Mapa je v zásade dvojpodlažná, s dobrou konektivitou (super je výťah uprostred hlavnej miestnosti, ktorý neslúži na nič iné, len na lift jump). Rozmiestnenie zbraní aj predmetov je celkom dobré, hoci štíty sa ťahajú dosť do stredu a shock je za rohom od LG. Môže vás potešiť prítomnosť AR, čo sa hodí, ak máte radi zbrane vo všetkých rukách. :-) Tok je slušný, každá miestnosť má svoje čaro (možno raketová má málo vecí na to, aká je veľká). Hrateľnosť je slušná, aj nejaké tie trickjumpy si prídu isto na svoje.
Originálna mapa s originálnou témou, kde sa isto dá zohrať pár slušných FFA. Ja si ju nechám. :-)

15. 9. 2005: A už tu máme update na verziu 1.1 (download linka je už aktuálna). Táto prináša onen "chýbajúci" DD a presúva a50 trochu viac na kraj mapy. Okrem tohto a jednej opravy update neobsahuje žiadne zmeny.

DM-1on1-Solitude

(autor: Slainchild, download, review)

V prvom rade odporúčam prečítať si review na túto mapu – Turns2Ashes píše naozaj dobré review. :-) Prvé, čo vás napadne pri pohľade na ňu, bude určite Ironic. :-) Graficky to je jasné na prvý pohľad, ale nie je to Ironic. Mapa je dobre premakaná – je poznať, že nápad bol dobre vyladený na BU fórach. Pekné slope dodge o šikmé rúry, výborný layout, maximálne dodržanie zásad pre competitive mapu – to všetko sa vyplatilo. Mapa je určená na vážne hranie a je vidno, že tak bola od začiatku navrhovaná. Miestami je dokonca trochu strohá (graficky), vlastne nejde o prostredie, kde by bolo z detailov hneď jasné, kde sme – možno Liandri proste postavila arénu s jasným určením na tie top podujatia. :-) Podobne ako jej grafický vzor, aj Solitude je skôr svetlejší, hoci nájdu sa aj tiene, čo dodáva mape kontrast.
V skratke: dvojpodlažná, výborný flow, trošku členitejšia ako Ironic, iná ako Ironic, oba štíty, ale aj DD pre neduelové hry. Výborná.

Update 1. 12. 2005: Vyšiel Fixed Editions Mappack od Slainchilda s novou verziou, ktorá hlavne nezhadzuje linux dedicated servery a trošku mení rozmiestnenie zbraní a a100. Odporúčam prejsť na novú verziu DM-1on1-Solitude-FE.

DM-1on1-Painkiller

(autor: Mozi, download)

Mapa je hekticky malá, aj keď to nie je tak drsné ako v prípade Honor – v každom prípade je to malá a tesná mapa. Trojpodlažný industrial, a100, DD – žiadny a50. Pri malých mapách radšej oželiem DD (boti celkom dobre časujú DD a sú s ním nepríjemní). Hitscan je tu naozaj len na načatie súpera, žiadny aim fest sa tu nekoná, najkoľko mapa je dosť malá na to, aby flak a rakety boli dostatočne účinné. Veľký štít je v bočnej chodbe (žiadne riziko v dueli) úplne dole pri jump pade, DD je zase hore na vysunutej plošinke (boti k nemu takmer vždy používajú lift jump). Veľkosťou, hektickosťou aj umiestnením DD mi mapa pripomína Trite, hoci téma je iná. Boti hrajú mapu celkom dobre, až na to, že sa radi zaseknú pri jumppade (dookola poskakujú, dobré kombo im pomôže :-)).
Ťažko ju brať vážne kvôli rozmiestneniu predmetov (a ich voľbe – chýbajúci a50). Rovnako tak mi tú chýba trošku viac zdravia, ale aspoň má aj slabší hráč šancu po čase svojho súpera udolať. :-) Ako mapa pre zábavu plní svoj účel.

CTF-Opposite

(autor: Oscar 'G.Lecter' Crego, download)

Myslím, že pri pohľade na screen shot je každému jasné, že v mape bude nejaká zrada. :-) Červená šípka ukazuje na rám steny, ktorá sa objaví, až keď sa k nej priblížite – a aj to len vo vašom okolí. Inak sa dá cez túto "stenu" strieľať (translokátor nie), takže celá hra nadobúda trochu iný rozmer. Tých stien je na stredne veľkej päťpodlažnej mape viac (ešte jednu som vybodkoval) a možno sa budete pri ich objavovaní strhávať ako ja. :-)

Boti mapu ako tak vedia, aj na layout by sa dalo zvyknúť – u mňa ale opäť boli veľmi zlé FPS (často aj červené čísla). Dosť ma to mrzí, mapa je pre mňa týmto tak trochu nehrateľná. Je to škoda, lebo inak ide o podarenú mapu – navyše naozaj originálnu (nerátam textúry – to je čistý Rankin :-)).

Záver

Na UT2004 sa objavuje stále kopa máp – a z nich sa musí nutne dať vybrať aj pár dobrých kúskov. Solitude je N1, Anukhet je super – obe podarené aj na duelové účely. Opposite je zaujímavá, ale jej FPS ju kazia. Painkiller a Sirea sú slušné mapy na fun účely, každá vo svojej kategórii. Sirea navyše okrem toho prináša neošúchanú tému, čo vždy poteší. No a nakoniec PolarIceField – ten ma nezaujal. Veľkosť by bola fajn, ale prílišná otvorenosť a sústredenosť na stredný node mne osobne pokazili zábavu. Dnes opúšťajú moj disk Opposite a PolarIceField. :-)

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!