20. 7. 2005, Virgo47
Dnes sa pozrieme na štyri mapy, ktoré som v poslednom čase trochu prevetral s pomocou 47. Všetky štyri som stiahol na základe review, takže na jednotlivé review aj dám odkaz. Čo nás teda čaká?
Túto mapu som prevetral s Rytierom a po zistení, že má jeden a100 a jeden DD,
ktorý sa pri UTCompe neuplatnil, sa všetko zvrhlo na "king of the hill" hru,
kedy sa ten, čo štít nemal, snažil dostať hore a zosadiť súpera. Inak ste z
obrázku zrejme postrehli, že vám hrozí pád do lávy. V UT2004 už zaráta body
tomu hráčovi, ktorý druhému k smrteľnému pádu pomôže, takže to môže byť rýchly
spôsob, ako sa zbaviť súpera a pripísať si frag.
Mapa je výrazne vertikálna a z-osy si tu užijete dosť. Umiestnenie zbraní je
slušné (LG tu nie je, ale shock jej úlohu v pohode zastúpi), a100 je na vrchnom
poschodí mapy a po DD si treba preskočiť cez lávku alebo použiť portál. Časť
mapy s DD je trochu mimo, ale nemyslím, že by to vadilo. Mapa je vizuálne pekná
(ak vás téma nedeprimuje :-)). Odporúčam na fun hranie (hoci aj vážne), ale
súťažná mapa to zrejme nie je. Čo je fajn, a50 tu nechýba proste preto, že mapa
je spravená zámerne tak, aby sa bitka sústredila na a100. Je to síce príliš
jednostranné (možno sa oplatí nevypínať DD), ale má to svoje čaro. Jasné, na
súťažné hranie to nie je.
Kenshin je zaujímavá moderná interiérová mapa, ktorá obsahuje všetko, čo je
potrebné (a100 na jednej strane dole, a50 na opačnom konci hore, DD v jednej
slepej uličke). Vo výťahoch si treba dávať pozor, aby ste sa nezasekli, treba
do nich nastúpiť poriadne a netlačiť sa na výťahovú tubu. Pohyb po mape bol až
na túto maličkosť plynulý.
Ide v zásade o trojpodlažnú mapu, hoci ako to tak býva, podlažia sa rôzne
prepletajú menia svoju výšku. Kenshin je vlastne jedna veľká miestnosť
rozdelená centrálym blokom na dve časťi. Vďaka miernej dávke spletitosti nie
je možné prezrieť všetko hneď, takže nejde o totálny snajper fest (čo my so
slabším aimom oceňujeme :-)).
Jedinou vecou, ktorá mi tu občas vadila (OK, po výťahoch je to druhá vec), je,
že práve zastrelený hráč sa občas objavil veľmi blízko, čo buď skončilo ľahkým
fragom, alebo sa objavil blízko a navyše pri flaku, ktorý hneď zobral a flákol
mi s ním hneď nejakú tu ranu. Vidím, že je načase naučiť sa zbierať preventívne
silné zbrane. :-)
Mapa sa nám veľmi páčila a podľa mňa je schopná aj na vážnejšie hranie.
Tak táto mapa ma dostala. :-))) Neuveriteľne maličká, ale je tu všetko, čo je
potrebné (nemá DD, čo je len dobre pri takej veľkosti). Ide o dvoj až
trojpodlažnú mapu, kde sa ani nedá uvažovať, či sú zbrane zle umiestnené, lebo
všetko je tu blízko. Veľký štít sa objavuje na spodnom poschodí, kde je aj
originálna slepá ulička. :-) Cesta "flak - MG - a50 - RL - link - LG - bio -
shock a zase flak" sa dá stihnúť za 20 sekúnd, čo vám dáva 7 sekúnd na prípadný
a100 alebo nejaký ten frag. Nedá sa nikam ujsť a slabší súper tu musí neskutočne
dostať na frak.
Napriek tomu je to skvelá mapa. Nemyslím, že by sa točila len okolo tejto trasy.
Je tu dosť z-osy (pri RL, flaku aj nad a50 či shockom), je tu pekný slope dodge
(na screenshote vľavo, najefektívnejšie od steny). No a navyše Honor proste
výborne vyzerá, nemôžem si pomôcť. Jediná vec mi naozaj vadila: musel som si
zapnúť ambient zvuky, aby som počul výťahy, čo mi nepripadá celkom
štandardné.
Na súťažné hranie je mapa zrejme nepoužiteľná, lebo je naozaj príliš malá. Ale
na hektické duely je fantastická a mne sa osobne neskutočne(=unreal) zapáčila.
Vrelo odporúčam.
No a napokon tu máme ďalší skôr exotický kúsok. Industrial, dve až tri podlažia.
Potiaľ štandard. Ale iba a100 – žiadny a50 ani DD. Ďalej dosť chaoticky
rozmiestnené zbrane – väčšina na jednej strane mapy, shock je na skok od
LG (čo už aj mne udrelo do očí :-)). Osobne musím povedať, že čo sa týchto
parametrov týka, tak ma mapa sklamala. Mapa sa sústreďuje okolo hlavnej
miestnosti, ktorá ju robí trochu otvorenejšou a ideálnou pre tých s lepším
aimom.
Čo je naopak milé: príjemná industrial téma, nová, svieža. Mapu spestruje
niekoľko zaujímavých skokov – slope DJ cez medzeru, na obrázku vpravo, je
fakt super (upozornil naň Turns2Ashes vo svojom review, priznávam bez mučenia)
– ako aj rafinovaná cesta za zdravím po ráme vstupu do miestnosti. Inak
ma však výrazne neobohatila. Pri výťahu mi vadí, že opticky sa dá na jeho bočnú
stenu skočiť, no nie je to možné (neviditeľné bariéry nemám rád).
Mapa je svieža, ale niektoré nedostatky ju dramaticky zhadzujú: umiestnenie
zbraní v prvom rade. A myslím, že by zniesla viac power-upov.
Keď to tak zhrniem, Honor nekriticky milujem, Kenshin je podľa mňa výborný, Blatha je zaujímavá šplhaním hore a Terror... no nie je to hrôza, ale mohlo to byť oveľa lepšie. :-))) Nerád dávam čísla a známky, najmä keď sa vraj nehodí používať 10 (hoci je v stupnici :-)), takže to ani neurobím. :-) Čísla máte v reviews, ktoré robili oveľa lepší odborníci.