10. 12. 2005, Virgo47
Dnes sa pozrieme na dve retail mapy (Compressed a Ironic) a jednu custom mapu, ktorá je typickým predstaviteľom Trials assaultov. Po hodinách strávených na takýchto mapách sa vaše schopnosti skákať často dramaticky zlepšia. :-) Začnime však teraz najtesnejšou z týchto troch máp.
Ak ste začiatočník a hráte Compressed, asi ani neviete, že okrem veľkého a
malého štítu je na tejto mape aj DD. Dá sa k nemu dostať liftjumpom z oboch
výťahov, ktoré vedú z druhej úrovne na tretiu v centrálnej časti mapy. Nastúpite
na výťah a bez zmeny smeru pohľadu vyskočíte vysoko nad tretie podlažie.
Na obrázku vpravo (rybie oko, FOV som dramaticky zväčšil) nastupujete na výťah
v smere od ľavého dolného rohu a po LJ sa tlačíte smerom k pravému hornému rohu
obrázku (čo je typicky stále dopredu). Na mieste označenom X nájdete DD (ak ho
súper nezobral :-)). Miestnosť je symetrická, môžete si následne vybrať, ktorou
výťahovou šachtou zase zmiznete.
Miestosť s a100 na Ironicu je jedna z tých, ktorá ponúka neuveriteľné množstvo
možností, ako viesť boj do momentu objavenia sa štítu a aj kopu možností na
trick jumpy.
Modrý skok znázorňuje jednoduchý DJ od minigunu na úzku rímsu naproti. Takéto
úzke plošinky sú často nepríjemným prekvapením najmä pre začínajúcich hráčov.
Hráč, ktorý nečaká súpera aj na takýchto miestach málokedy dopadne dobre, čo
býva dôsledok náhleho komba. :-)
Červený skok je už z tých trikovejších. Začína ako bežný WDJ po naskočení na
stenu – dôležité však je, aby WDJ smeroval na šikmú hranu tiahnucu sa
okolo stĺpu. Ak sa vám to podarí a zároveň sa vám podarí minúť stĺp, vynesie
vás táto hrana do výšky a dopadnete niekam k minigunu.
Kým triky na predchádzajúcom obrázku boli ako tak použiteľné, tie nasledujúce
sú skôr pre zaujímavosť než pre preaktické využitie. Všetko to začína červený
skok: Dodge (DJ nefunguje tak dobre) na hranu stĺpu vás vynesie do výšky –
prípadným post jumpom si pomôžete ešte vyššie – a doskočíte na úzku lištu
na stene. Kľúčový je prvý dodge na šikmú hranu, po pár pokusoch isto narazíte
na pokus, pri ktorom doslova vyletíte do výšky.
Z lišty na stene je možné oranžovým 2J skočit na kovovú konštrukciu medzi stĺpom
a stenou. Najľahšie by sa tento skok realizoval ako 2J hore a potom troška
air-controlu, ale toto nie je možné, lebo pri 2J bez pohybu by vás zastavila
lišta nad vami. Na druhú stranu ani nie je možné sa najprv rozbehnúť (smerom
z lišty), lebo by ste spadli. Treba začať skokom a potom už kombinovať air
control s post jumpom. Tak skončíte na mieste označenom (1).
Potom môžete 2J skočiť na miesto (2) a ďalším 2J na miesto (3).
Po tejto lište môžete ísť do rohu smerom (4), kde je potom možné pomocou
J+WD vyliezť na akýsi bubon, ktorý je na stene. Kľudne sa pohrajte – dá
sa skočiť aj na stenu oproti.
Posledný obrázok je z assaultovej mapy TempleOfTrials-v4, ktorá je celá
založená na prekonávaní nástrah – najčastejšie pomocou trick jumpov.
Miestnosť na obrázku je v druhej obtiažnosti a nie je ani tak ťažká, ako je o
nervy. :-)
Ak robíte červené skoky po jednotlivých výčnelkoch, tak isto zistíte, že na
vstupnej stene (na obrázku vľavo) treba 2J, kým na bočnej stene už stačí na
prekonanie výšky medzi výstupkami jednoduchý skok. Problém je, že ak ste blízko
steny a vyskočíte hore, nefunguje air control pozdĺž steny. V tejto miestnosti
často používam čupenie (crouch). Vyskočím na výčnelok, čupnem si a idem ďalej
od steny – kým som skrčený, nemôžem spadnúť. Následne vyskakujem a air
controlom dosiahnem ďalšiu kocku.
Nikdy som skokmi nepreskákal všetky výčnelky (moje nervy!). Väčšinou som od
predosledného použil oranžový trik: J+WDJ na cieľovú plošinu. Druhou
alternatívou je použiť zelený skok (tiež J+WDJ) a doskočiť do misy, ktorú drží
socha. Nie je to vôbec náročné z hľadiska vzdialenosti, treba len dobrým air
controlom trafiť misu. :-) Potom už sériou 2J vyskáčete po soche hore (modré
skoky).
Oprava 25. 12. 2005: Je vidno, že som to písal po pamäti – zelený WDJ je realizovateľný v pohode už od prvého výčnelku na druhej stene.