20. 11. 2005, Virgo47
Mako je malá futuristicky ladená mapa – dve miestnosti a jedna chodba. Aj
keď by sa dalo hovoriť o trojúrovňovej mape, podlažia sa prekrývajú na málo
miestach. Mapa je dosť malá a pri default 3 hráčoch dosť rýchla (pri dvoch by
to asi bol čistý ownage, traja sú zárukou zachovania potrebného chaosu). Mako
vyzerá veľmi dobre, čo sa občas odráža na polovičných FPS oproti retailu. Je
možné nájsť pár grafických chybičiek (obe, čo som si všimol sú aj na
screenshote), ale nejde o nič čo by ovplyvňovalo hrateľnosť. Podobne mi nevadili
UT2003 podstavce na zbrane (pritom raketomet má UT2004, čudné). Vadila mi však
prítomnosť ruchu aj pri vypnutom ambiente.
Na mape je DD a a100 (pridáva po 100 do 150) a zastúpené sú všetky zbrane.
Rozmiestnenie predmetov je slušné, hoci na takejto malej mape nie je problém
ich vyzbierať v jednom 27s cykle (aj preto nie je vhodná na vážne duely). Pri
dvoch väčších miestnostiach by mohlo ísť o hitscan mapu (aimfest), ale opäť to
riešia traja hráči. Vždy platí, že po vnesení trochy chaosu do mapy sa uplatnia
aj nehitscan zbrane, čo je práve prípad pre Mako. Nesmiem zabudnúť spomenúť
prítomnosť slopejumpov. Čo mi trochu vadilo, že miestami blocking volume bráni
prístupu na miesta, o ktorých som graficky presvedčený, že by sa na nich dalo
stáť (na shote vľavo hore napr.).
Zhrnutie: Dobre vyzerajúca, trochu arénovitá mapa s kopou custom obsahu a fun
hrateľnosťou – to je Mako.
Dvojúrovňová aréna s jedným veľkým nádvorím a s jednou väčšou a pár menšími
chodbami – to je v skratke obsahom oboch máp. Mapy sú totiž identické,
akurát BeforeBC je dennou verziou AfterAC (táto nočná verzia je na obrázku).
Mapa je postavená na štandardnej egyptskej téme a bez problémov dosahuje retail
FPS.
Naznačil som, že ide o arénu, čomu zodpovedá aj default load 8 hráčov. Okrem
toho chýba lightning (ostatné zbrane sú ale plne zastúpené). Všetko sa točí
okolo DD, ktorý sa objavuje na nádvorí. Okrem neho sú tu rozmiestnené tri a50
štíty a potom už len zbrane. Ťažko posúdiť kvalitu rozmiestnenia, ale k zbrani
sa dostanete takmer vždy; problém je potom prežiť prípadný prechod cez nádvorie
– ale o tom už arény sú. :-)
Zhrnutie: Máte chuť na trochu chaosu, kopu rakiet a istotu, že súperov nemusíte
dlho hľadať? Potom sa nechajte presvedčiť na ktorúkoľvek z týchto dvoch máp. :-)
A teraz trochu nostalgie – a to hneď na tri spôsoby. Neviem, či poznáte
starý dobrý ArcaneTemple. Vonku pri jazierku s redeemerom ležiacim na dne je
a50. V interiéri chrámu si prídu na svoje milovníci z-axis bojov, nájdete tu
shock, flak a a100. Ak budete postupovať ešte ďalej dostanete sa do zadnej
časti chrámu s bazénom, úzkymi lávkami a DD tróniacim na plošine nad vodou. Pod
plošinou je teleport, ktorý vedie do miestnosti blízko vrcholu vodopádu, odkiaľ
môžete skočiť do jazierka – a sme tam, kde sme boli na začiatku.
Remake je verný originálu, ale dobre prispôsobený pre UT2004. Yournan sa navyše
neobmedzil len na DM verziu, ale pridal double domination verziu (download)
a v Classic Domination balíku (download)
je aj verzia pre milovníkov tejto starej disciplíny (screenshot je z cDOM
verzie).
Zhrnutie: Vydarený remake hneď na tri spôsoby – ak ste mali túto mapu
radi, nemáte nad čím váhať.
A sme u zlatého klinca dnešného článku. Trojúrovňová mapa s originálnou
futuristickou témou a hrateľnosťou podobnou Rafinérke – to je v skratke
Backspace. Mapa obsahuje minimum static meshes, aby pohyb po nej bol
bezproblémový a hladký, ale pritom stále vyzerá dobre (aj zásluhou originálnej
grafickej témy). Backspace je typická "box" mapa, takmer štvorcová a má ideálnu
veľkosť pre duely.
Štíty sú umiestnené na opačných koncoch mapy, hitscan zbrane taktiež. Raketomet
je priamo nad flakom, čo je zaujímavá voľba; pri hraní sa ale prejaví, že to
nie je vada. Dosť vialov, tuším až sedem zdraví (to už prekonáva aj Rafinérku)
– to všetko povedie k pekným taktickým duelom. Samozrejmosťou je množstvo
šikmých plôch, z ktorých sú niektoré aj ozvučené; k tomu pridajte jeden výťah
a jeden jumppad a už viete všetko. :-)
Zhrnutie: Backspace je moderná competitive duelová mapa vo svojej najtypickejšej
podobe – jednoduchá, čistá, veľa z-axis.
Update 1. 12. 2005: Vyšiel Fixed Editions Mappack od Slainchilda s novou verziou, ktorá hlavne nezhadzuje linux dedicated servery a trošku mení rozmiestnenie zbraní. Odporúčam prejsť na novú verziu DM-1on1-Backspace-FE.
Zisťujem, že nestíham písať články o mapách, ktoré mám v pláne opísať. Preto som
sa rozhodol, že tie mapy, ktoré sa mi až tak nepáčia (čo je naozaj subjektívne),
vybavím v skratke na záver. :-) Ide zväčša o mapy, ktoré som spomínal
v starších drobnostiach.
Už dlhšie ma straší mapa DM-Soma2 od známeho mappera Soma. Ide o veľkú
jaskyňu, v ktorej bude dominovať hitscan až do momentu, kedy sa naplní
viacerými hráčmi. Nájdete v nej DD, a100, a50 a samozrejme aj jumppad k jednému
z týchto power-upov (však Soma, nie? :-)).
Na prvý pohľad dobre vyzerajúca DM-Quetza ma odradila nejednou chybou
v realizácii. Pri výťahu sa mi podarilo vojsť do steny, mnohé predmety na stene
nemajú blocking volume (dá sa cez ne prejsť), naozaj dlhý zvuk výťahu a podobne.
Zaujímavosťou je akási transportačná diera – ani tá však nepomohla tomu,
aby sa mapa u mňa zohriala na dlhšie.
No a to najmenej dobré na záver. DM-Oppression – to sú obrovské
miestnosti (jasný aimfest), dosť smiešne prvky v layoute (napr. schody dole a
hneď hore bez akejkoľvek rovinky). Mapa nepôsobí škaredo, ale rozhodne pôsobí
nepremyslene – neposkytuje ani dobrú hru, ani toľko zábavy ako iné mapy.
Takže je to jasné, štyri mapy (vlastne šesť, keď rátam Arcane ako tri :-)) na disku ostávajú, tri mapy dnes môj disk opúšťajú. :-)