31. 8. 2005, Virgo47
Sedím si v Tatrách na dovolenke za počítačom a zisťujem, že to bude už týždeň od posledného príspevku na stránku – čo je alarmujúce. :-) Cez víkend som nebol doma a hneď z otočky som sa vydal na dovolenku do Tatier. Tu som plánoval napísať čím prv čosi, ale kým som po večeroch (unavený ako kôň) rozbehal na frajerkinom notebooku diakritiku (Linux, čo iného :-)) a vývojovú verziu 47 stránky, bola už streda. :-))) A tak otváram plechovkový Corgoň (pri Corgoni si vždy spomeniem na Sicka :-)) a vrhám sa na to. DM-DE-Ironic je špičkový pro level, takže sa púšťam na tenký ľad – ale iné screenshoty tu pripravené nemám. :-)))
Je ťažké nachádzať stále ťažšie a ťažšie triky a navyše je tento seriál pre začiatočníkov – všakže. :-) Takže si zase povieme čo to o klasickej situácii, ktorá sa dá vyriešiť double jumpom (červený skok), ale WDJ (modrý skok) je rýchlejší. Musím sa priznať, že práve na Ironicu som si trénoval rutinné WDJ miesto 2J. Ak idete po LG, tak tento skok asi nie je práve vhodný, ale ak len prechádzate, môžete takto získať pár metrov za kratší čas. Pri WDJ človek typicky začína tým, že si naskočí na stenu a odrazí sa od nej. Neskôr sa už pri naskočení na stenu môžete otáčať – a to buď smerom k stene, ak robíte WDJ doprava (čo je typické), alebo smerom od steny, ak skúšate WDJ dopredu (ak sa toto naučíte, budete mať aj počas WDJ prehľad o situácii).
Tak tento skok je tak jednoduchý teoreticky, ako je náročný prakticky. :-)))
Nehovorím samozrejme o modrom variante, kedy prvým 2J vyskočíte na rúru a
ďalším 2J vyskočíte hore na úroveň shocku. Aj tu si treba dať drobný pozor, aby
druhý 2J bol ťahaný trochu doprava, lebo keď vyskočíte pod plošinu s LG, ťažko
sa odtiaľ vylieza (treba sa skrčiť :-)).
Ale späť k červenému skoku. V zásade ide o dobre skrytý slope DJ, kde funkciu
krivej dosky preberá malý nenápadný mesh pri základni potrubia (tie dva hrdzavé
drôty, či čo to je). Skok sa pri správnom nabehnutí a správnom nasmerovaní
spraví doslova sám, akurát hore je vhodný air control doprava, aby ste sa vyhli
nárazu na plošinu s LG.
Ďalší zaujímavý skok, ktorý sa v žiadnom z variantov nedá urobiť vyslovene
jednoducho. Červená alternatíva je zdanlivo obyčajná séria dvoch double jumpov.
Treba si ale dať pozor na šikmý mesh nad hlavou, lebo keď do neho narazíte,
spadnete samozrejme dole.
Trošku podobný je modrý skok, kedy opäť 2J vyskočíte na rímsu, ale miesto
druhého 2J spravíte WDJ. Opäť pozor na hlavu, lepšie je skákať viac od steny
ako príliš pozdĺž nej – a je lepšie naskočiť na rímsu čo najbližšie (aby
bol odporný mesh čo najvyššie nad vami :-)).
No a napokon – zelený skok je to, čo chcete naozaj robiť. :-) Naskočíte
tak trochu bokom k stĺpu, od ktorého spravíte WDJ (lepšie dobre časovaný, aby
bol vyšší). Najväčší problém je dobre naskočiť, WDJ už potom problém nie je.
Nemusím vysvetľovať, že táto skratka po rutinnom zvládnutí je jasnou výhodou
– najmä ak ju druhý hráč neovláda.
Napokon tu máme malé odpočinkové cvičenie. Červený skok ukazuje možnosť, ako sa
prudko zmocniť malého štítu. :-) Samozrejme, ak chcete spraviť WD, nesmiete
dodgovať, musí to byť skok na stenu. WD je v tomto prípade dlhý tak akurát, WDJ
je príliš dlhý.
Modrý skok je typická náhrada 2J za WDJ, hoci pri tvare miestnosti ide skôr
o obchádzku. Cikcakovitý pohyb už ale nevadí v náročnom súboji a prudký presun
na hornú plošinu môže tiež pomôcť. Toto miesto je inak zvláštne ešte aj tým, že
plošina je tak vysoká, že jednoduchý skok nestačí, ale už DJ od zeme stačí
(treba mať akurát správnu vzdialenosť, aby ste dosiahli hranu okolo najvyššieho
bodu DJ).
No a sme u konca. Po poslednom špeciále ste museli čakať celých 24 dní na ďalší diel Noob Tricks, čo ozaj nebolo v pláne. :-) Zaslúžili by ste si zase nejaký nadupaný špeciál, ale toto vám musí stačiť. :-) GL&HF.