| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Assaulty – tretia dávka

permalink

24. 8. 2005, Virgo47

Dnešná zbierka assaultov už sa mi povaluje dosť dlho v rozpísanom štádiu, tak ju poďme doraziť. Kvalita bude kolísať, pridáme trochu neo-nostalgie (kua, to čo som vymyslel za slovo :-)) a pozrieme sa aj do vesmíru. :-)

AS-Damnation_r

AS-Damnation_r (autor Bryan "Zouave" Dillow; download, review) je mapa na úrovni – pekne prevedená, dobrý príbeh (či ako to nazvať pri assaulte) a všetko začína tým, že obsahuje plné intro. Treba zničiť priehradu, a tak odrezať zlých chlapcov od zdrojov energie. Priehrada ako priehrada, poviete si, ale z obrázkov vám asi došlo, že miesto vody je všade láva. Cestou zničíte nejaké tie generátory a všetko zavŕšite umiestnením výbušnín na samotnú priehradu.
Prostredie s lávou je vždy trochu zradné (najmä pre tvorcu mapy), ale v tomto prípade sa výsledok podaril. Mapa možno miestami zaostáva graficky a nie všade sú dobre naprogramovaní boti – hlavné ale je, že sa nikde nič nezaseklo. Trochu zvláštne je, že generátory sú silné proti raketám a slabé proti linkom (používajte sekundár linku).
Túto mapu jednoznačne odporúčam – je hrateľná, dobrý prídel zbraní, občas štít a hlavne má dobrú líniu s rôznorodými cieľmi.

AS-Germania

V AS-Germania (autor Angelheart; download) útočíte na rímske vojenské pozície niekde v dnešnom Nemecku. Po textovom intre je všetko jasné a vrháte sa do boja. Vašou najčastejšou zbraňou na strane útočníkov bude minigun – okrem neho a klasickej sniperky ani iné nedostanete. Obrancovia majú na svojich stojanoch (sú tie isté fyzicky, ale nemajú tie isté zbrane) zavše aj flak, čo útočníkov isto nepoteší. Počas hry ma trápili rôzne detaily. Po respawne ste na mnohých miestach otočení vždy chrbtom v smere útoku (nechápem). Zavše mi vadila mierka – v mieste, kde sa prebieha okolo veží, ktoré vás zabijú jednou ranou, sú stany maličké. Podobne veľký stan, ktorý nasleduje, je malý (dodge jump pokojne nahraďte dodgom). Ako obranca navyše pri vstupe do tohto stanu môžete veľmi slušne ukempovať hru.
Čo sa grafiky týka, naschvál som vybral obrázok, kde je vidno "deravý" model. Hre to nevadí, dojmu áno. Hrať sa to dá (pripomína mi to mäso na začiatku starého Overlordu), ale neťahá ma to k tejto mape späť.

AS-Guardia-2K4-V2

AS-Guardia-2K4-V2 (autor Lucky; info a download) je novým spracovaním starej témy. Možno preto autor vypustil intro. Mapa má púhe dva megabajty na stiahnutie a za to ponúka celkom slušnú spam-zábavu. :-) Remake je trošku iný – iné sú detaily layoutu, iná je prvá miestnosť (akýsi parčík?), atď. Ostatné je vlastne podobné, až na to, že ničíte niečo, čo vyzerá ako ONS power core.
Hra má dve úzke miesta: najprv za druhými dverami, za ktorými je smerom doľava druhý cieľ (zničenie vstupu do základne), a potom je to vstup do záverečnej miestnosti, prípdne ešte lávky v nej. Najmä na prvom mieste sa dá obrana uhrať celkom slušne. Pri tejto mape proste treba očakávať viac spamu ako taktiky, ale nie je to nutne zlé – proste je to taká mapa a vy viete, čo od nej čakať. :-))) Boti sú v pohode, zbrane, layout, flow tiež.

AS-JumpShipX

AS-JumpShipX (autor Ryan 'BluJay' Pendleton; download) vás prevedie v textovom intre misiou a vy sa vrhnete do vesmíru. Vždy, keď vidím takúto mapu, nutne ju porovnávam s etalónom takýchto máp – s Mothershipom. Ciele v JumpShipX sú ľahko splniteľné, nie sú zašité nikde vnútri. Pristátie v lodi tiež nie je také frustrujúce, nakoľko nie je problém sa trafiť – ale aj tu treba obletieť celú loď, takže obrancovia majú dosť času rozstrieľať vás na kusy.
Na samotnej lodi to už ide hekticky rýchlo. Najmä prvý a druhý cieľ sú k sebe veľmi blízko a obrancovia často nestihnú zareagovať. Boti sa orientujú naozaj dobre. No vlastne – boti ma na tejto mape vlastne dosť naštvali, nakoľko moji boti neurobili takmer nič, zato útok nepriateľov bol neskutočne rýchly a organizovaný. Jasné – vždy vznikne otázka, či som nebol najslabším článkom (aj napriek markantne vyššiemu skóre), ale nemyslím si to (na úrovni skilled ťažko). Ak pre nič iné, tak pre toto som na JumpShipX zanevrel.

Záver

Raz som omylom spustil JumpShipX s arena mutatorom (shock), čo evidentne botov dosť prekvapilo. :-) Zrejme by aj iné assault mapy skončili s botmi, ktorí bez možnosti strieľať zmätene pobehujú pri bránenom objekte, kým ich niekto nezabije. :-)
Ale aby som si vybral – Damnation je dobrá mapa – na veľa miestach sa presadí aj jednotlivec (najmä okolo generátorov). Germania je na môj vkus príliš monotónna, ale našťastie nie je pridlhá. Obmedzený výber zbraní ju jasne charakterizuje, ale možno aj kazí. Guardiu mám celkom rád, je to podarený voľný remake starej klasiky. Nejaké tajné útoky tu ale nehrozia, čo nezabijete alebo čomu sa nevyhnete, to zabije vás. Napokon JumpShipX je vlastne iný Mothership – všetky charakteristiky proste sedia. Mapa je ale kratšia, hektickejšia (najmä už na samotnej lodi) a necítite sa na nej tak nezmyselne. Originálna až tak nie je. Ja osobne mažem Germaniu a potom JumpShipX, lebo vesmírnych assaultov som sa už nabažil. :-)

Musím sa ešte priznať, že až dnes som zistil, aké účinné a rýchle sú primárne strely kozmických lodí – netreba mieriť až tak pred štvorček (iné ako štvorček obvykle nevidíte :-)). Tak či tak je pre mňa ovládanie týchto stíhačiek stále traumatizujúce a aj fyzikálne dosť nepochopiteľné.

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!