31. 7. 2005, Virgo47
Rafinéria je hustá mapa – malá a trochu spletitá. Rozhodne patrí medzi kvalitné a hráva sa aj na vážnych podujatiach (ESWC, alebo 3. turnaj na ST Games :-)). Mnohí ju majú extra radi, mnohí ju neznášajú (najmä keď ich na nej práve prášia). Má niekoľko kľúčových miest, z ktorých si my teraz aj nejaké ukážeme. Nejde však o sprievodcu mapou – na to by som si ani nemohol v prípade rafinérky trúfnuť. :-)))
Niečo zahrievacie – treba podať dobrý výkon a podľa možnosti načasovať post-jump. Modrý skok som nevidel ešte nikoho robiť, ale bohvie, možno ho niekto za mojím chrbtom robí v jednom kuse. :-) Vyvinul som ho čisto ako ďalší z unreal-dlhých skokov. Je to typický J+WDJ pozdĺž steny, takže snáď okrem poznámky o časovaní a nemám čo dodať. Kritické uhly pre WDJ si isto postrážite sami. :-) Červený skok je jednoduchší a využíva fakt, že v rafinérke je kopa rúr pri chodníkoch alebo aspon polozapustených rúr, ktoré vás udržia aj keď nedoskočíte celkom. Z tejto stačí už len 2J a ste pri LG. :-) Modrý WDJ má aj svoj obrátený variant, ktorý je ale ešte ťažší. Treba naskočiť na stĺp, ktorý je na obrázku ďalej – to je samozrejmé. Stĺp je kratší a chodník sa už aj zvažuje. Preto treba naskočiť správne, aby ste nestratili výšku, a treba naozaj dobre načasovať postjump. Ale keď nedoskočíte, nič sa nedeje – slope DJ vás dopraví hore.
Rafinérka je plná prekvapivých skratiek. Jednoduchý wall dodge (post-jump je voliteľné príslušenstvo ;-)) môže sem tam nejakú lamu prekvapiť. Ja si to ešte teraz živo pamätám. :-) Dajte si akurát pozor na ten hrdzavý krám na strope, lebo keď sa oň zaseknete, spadnete samozrejme dole.
Inverzný skok k tomu predchádzajúcemu. Jednoduchši je v tom, že tu neprekáža
žiadny krám. Zložitejší je v tom, že WDJ nerobíte OD steny, ale pozdĺž nej, čo
vás zase tlačí do uhlov, ktoré sú blízke kritickým (obligátnym) 30 stupňom, pod
ktoré už WD nezafunguje. Oba skoky sa ale stanú rutinou – hoci pod paľbou
to možno bude trochu zaujímavejšie. :-)
No až sem som si text šetril – a čaká nás miestny výťah. Tak poďme na to.
Tak štyri farbičky som ešte nepoužil. Každopádne červený, žltý aj zelený skok
začínajú lift jumpom. Treba skákať trochu skôr než pred zastavením, ale na to
isto prídete sami. Červený skok je štandard. Plošina s vialmi sa nedá inak ako
liftom dosiahnúť. V hre si samozrejme treba dávať bacha na kombo, výťah vás
jasne prezradí. Veľmi nepríjemná je situácia, kedy máte slušnú rýchlosť v smere
od výťahu k plošine a máte neoprávnené podozrenie, že nedoskočíte. Vtedy
spravíte post-jump práve vo chvíli, kedy pristanete na plošine. Typicky skončíte
bez vialov aj bez malého štítu.
Keď cítite, že ani s post-jumpom nedoskočíte, môžete vyskúšať žltý variant. WDJ
je vyšší ako ten istý skok s post-jumpom. Stačí ak WDJ spravíte na vrchole lift
jumpu. Stena tu môže pomôcť.
Drvivá väčšina skokov mieri k vialom a potom k a50, ale občas sa môže zísť skok
na opačnú stranu. Ide najmä o situácie, kedy je tam súper, ktorého intenzívne
nahánate. Z výťahu sa dá spraviť skok až na ten chodník, ale je to len tak tak.
Rýchlejšie aj frajerskejšie je odraziť sa od steny, ako ukazuje zelený
skok.
Modrý skok som ešte nevyužil, ale je možný. :-) Ak je niekto pri minigune, môže
sa hodiť trochu ho posypať zvrchu a pristáť v bezpečí na chodníku nad ním.
No a napokon navýsosť praktický manéver. Shield jump z šachty, kde sa nachádza
a100. Nemusí sa nutne robiť len na tomto konci šachty, ale najčastejšie sa robí
tu. Je to vlastne veľmi jednoduché, keď si to nacvičíte a osvojíte. Jasne, že
každý vie nabiť štít naplno, pustiť to do zeme a air-controlom ako tak pristáť
mimo šachty. Lenže ak dobre v behu rýchlo pozriete priamo dole, skočíte a len
tak ťuknete po shielde, dostane sa vám oveľa lepšieho výsledku – stratíte
minimum zdravia (20 je oficálny minimálny self damage shield gunu). Všetko istí
post-jump, hoci pri ideálnom načasovaní ho nie je treba. Vo väčšine prípadov ho
ale oceníte.
Ideálne časovanie štítu pri postjumpe: je možné skočiť a rýchlo ťuknúť po
shielde, ale efektívnejšie je vypustiť náboj zo štítu súčasne so skokom. Treba
preto trochu nacvičiť ťuknutie do primárnej streľby tak, aby ste skočili práve
v momente pustenia tlačidla.
Niekedy sa robí tento skok aj priamo od a100 a nie vždy ide o defenzívny ťah.
Videl som už hráčov, ktorý pri honbe za slabším súperom alebo v snahe prekvapiť
(aj keď SJ je počuť) vyskočili z šachty inde a nadbehli si. Pre mňa to obvykle
bolo tragické. :-)