24. 7. 2005, Virgo47
Campgrounds v rôznych verziách patrí dnes už medzi klasiky – a to nie len pre hráčov Quake 3 Arena, kde pôvodne vznikla. V rôznych verziách sa hráva aj na UT2004 (a predtým na UT2003). Asi momentálne najbežnejšia verzia je DM-Campgrounds2004-G1E, takže ak ju ešte nemáte, asi by ste si ju mali stiahnúť. :-) Vitajte pri nedeľnom seriáli – dnešný diel bude pomerne odpočinkový.
Každý pozorný noob isto počul niečo o časovaní post-jumpu. G1E je ideálna verzia
na trénovanie tohto aspektu skokov, hoci tuším LE verzia bola ešte náročnejšia. Podľa obrázku isto nájdete správne miesto. V LE bola vzdialenosť plošín ešte
trošku väčšia než v G1E, ale ani tu to nie je také jednoduché, ak neviete
správne počkať na post jump. Typický problém s postjumpom je, že už o zlomok
sekundy neskôr je neskoro a z celého DJ je len úbohý dodge. :-) Samozrejmosťou
je rozbeh, pričom smer behu a hrana plošiny by mali zvierať uhol asi tých 30
stupňov (ak niekto nájde ideálnu presnejšiu hodnotu, dajte mi vedieť :-)).
Toto miesto je odporúčané na tréning DJ z behu v Mastovom návode. Kvôli nemu
som si túto mapu stiahol a išiel som si pozrieť dotyčné miesto. Keď som ho videl
zospodu (hneď ako som to prvýkrát nepreskočil), povedal som si: "To sa nedá!"
Tu si človek uvedomí, ako nereálne sú pohyby postáv v Unreali. :-)
Ako sa zločinec vracia na miesto činu znovu a znovu, tak som sa aj ja vracal
na toto miesto. Najmä preto, že som sa občas dostal pri online hraní k tejto
mape. Po istom čase rôzneho hrania som dospel do štádia, kedy som začal hľadať
význam WDJ pre bežný pohyb. Došlo mi, že všade, kde je stena pozdĺž plánovaného
skoku, je možné ju využiť na WDJ, ktorý je dlhší ako jednoduchý DJ s ľubovoľne
dokonale načasovaným post jumpom.
Podobne ako v predchádzajúcich dieloch, rozbeh, naskočiť, odraziť sa. K tomu
jemnú dávku air controlu – a ste doma (pri LG). Problémom takýchto jumpov
pozdĺž steny je, že človek má tendenciu natáčať sa bokom príliš do smeru skoku.
Predpokladám teda, že naskakujete dopredu a WDJ robíte doľava. Pri tomto skoku
je veľká rezerva, netreba všetko hnať do hraničných uhlov ani dokonale časovať.
V pohode si naskočte na stenu, stačí nejakých 45 stupňov otočenie voči stene,
všetko ostatné vyrieši air control. Stačí keď budete klávesnicou úpenlivo
myslieť na to, kam chcete dopadnúť, ono to vyjde. :-)))
Tu to máme všetko z opačnej perspektívy. Aby som sa neopakoval, tak uvediem skôr
pár "ladiacich" informácií. Najhoršie je vyladiť dodge jump tak, aby človek
dodgol naozaj na poslednú chvíľu, ale nie neskoro. Možno začnete dodge (prvé
stlačenie) ešte na hrane, ale ak nestihnete druhé stlačenie skôr, než si engine
povie, že už padáte, máte smolu. Časovanie postjumpu som rozobral vyššie.
Čo sa WDJ týka, najdlhší je vtedy, ak všetky časovania natiahnete, ako sa len
dá. Druhá časť maximalizácie spočíva v smerovaní. Skáčte pozdĺž steny; skoky
popri stene sú vraj dlhšie, ale nie len preto – hlavne je to v tomto
prípade priamo v žiadanom smere. WDJ robte naozaj na vrchole skoku (ak sa
nemusíte prispôsobovať nejakému static meshu, ako napr. výčnelku na stene,
ktorý pri WDJ z druhej strany nevadí :-)). V momente WDJ sa otočte k stene
o tých cca 60 stupňov a tesne po dodgi sa dotočte prípadne úplne bokom v smere
skoku a držte kláves do tej istej strany (asi to bude práve ten, ktorým ste
dodgovali). Tým využijete air control. Samozrejme sa môžete otočiť aj inam, keď
to vyžaduje aktuálna bojová situácia, potom odporúčam prehodnotiť smer air
controlu. :-)
Na záver jedno pozorovanie. Ak sa odrazíte skokom od hrany naozaj na poslednú
chvíľu, engine neviem prečo neumožní post jump. Pri WDJ máte rezervu dostatočnú,
takže nemusíte riskovať a kľudne sa odrazte skôr než na samotnej hrane. Je
jedno, či ide o double jump alebo o post jump po wall dodge, proste stlačenie
skoku hra odignoruje. Ak by ste mali k tomuto pozorovaniu niečo bližšie, dajte
mi vedieť.
Oki, toto je už len taká lahôdka. Vyskočte si z jump padu, air control na
náprotivnú stenu a nejaký ten WD znovu na pad. Takýto cyklus by bolo ľahké
opakovať, keby to ovšem bolo možné. Akonáhle opustíte zem, máte nárok na JEDEN
post jump a JEDEN dodge. Nezaleží na čase, ktorý uplynie. Môžete si to vyskúšať,
podobne ako si môžete vyskúšať, že raz vám dovolí spraviť post jump (a navýšiť
skok ešte o kúsok vyššie, než vás vyhodí jump pad), ale ak trafíte na jump pod
a ten vás znovu vyhodí, ďalší post jump už nespravíte.
Dnešný diel bol výrazne sústredený na porovnanie DJ a WDJ a vlastne všetko na jednom mieste. Na Campgrounds by toho bolo isto na ukazovanie viac, ale to už nech vám poukazuje pri hre nejaký namakaný hráč. :-) Ja ako priemernejší noob už toho nemám veľa čo dodať. (Našťastie pre jednoduchšie povahy – UT2004 už nemá boost dodge jumpy, inak by som musel poukazovať oveľa viac miest. ;-))