| Správy (archív) | Sprievodca/návod | Liga | Linky | O klane 47 (en) | ...späť na Virgovu stránku
gradient

Assault a rýchle sklamania

permalink

14. 7. 2005, Virgo47

Vyskúšal som pár assaultov, lebo keď ma pochytí slabá chvíľa, mám potrebu si zahrať niečo iné. A vyskúšal som assaulty, ktoré nie sú retail. Retail assaulty sú totiž až na AS-Mothership dobré až výborné. (Sorry, ak máte radi Mothership, podľa mňa je to des, ktorý sa vyznačuje mnohým, čo sa mi nepáči aj na custom assault mapách.) Upozorňujem, že všetky mapy som hral len s botmi v prednastavených počtoch na úrovni skilled (čo som si myslel, že by nemal byť problém).

Prvú som si zahral AS-Outback. K tejto mape je originálne zvolené country ako hudboný sprievod (A Pub With No Beer), čo ma na nej zaujalo. Okrem toho po mape poskakujú klokany a má zaujímavé intro odohrávajúce sa v krčme. :-) Tento assault sa mi vlastne celkom páčil. Je vtipný, dal sa hrať za útočníkov aj za obrancov. Problémom bol koniec, kde mi dosť vadil malý FPS, čo naozaj dosť kazilo dojem z hry. Na strane útočníkov som sa trochu strácal, čo bolo dané aj tým, že som netušil, o čo presne ide. Na strane obrancov som zase nadpriemerne exceloval. Ani moji, ani súperovi boti sa nepredvádzali nejakou skvelou inteligenciou (nie sú assaulty lahšie na naprogramovanie botov? naozaj neviem), zato mali na skilled až príliš dobrú mušku. A hlavne preto vadili na konci FPS, lebo vyhýbať sa pri slabom výkone grafiky raketám nie je sranda. Viem, chce to lepší počítač, ale pri retail mapách takéto problémy nemám. Vizuálne je level adekvátny prostrediu, kde majú pobehovať klokany. :-) Outback sa vlastne celkom dal hrať. Hlavne ide o originálny a vtipný level. Pivo everywhere. :-)

Keď vidíte naozaj dobre spravené intro AS-AbyssLite a poznáte starý dobrý Ocean Floor (oki, viem, že ho niektorí považujú za otrasný assault), neubránite sa dojmu podobnosti. Ale Abyss ide ďalej, má viac cieľov... ale k tým som sa, na rovinu sa priznávam, nedostal. Proste to nešlo. Nemám rád, keď skilled boti predvádzajú zázraky u súpera a moji sa flákajú. Boti sú svine, to je typické, preto sú to boti. Bežne po vás strieľajú, hoci vy nemáte šancu ich vidieť. Bežne strieľajú, aj keď vlastne ani oni vás nemôžu vidieť, lebo to proste nejde v nejakej tme. Treba si zvyknúť. Každopádne v Abysse sme nejakým zázrakom ubránili už prvý cieľ po celú dobu. Sami sme predtým zničili 2 terminály zo 4 – vlastne som to musel spraviť ja, keď sa mi podarilo preniknúť nestráženým vchodom (dá sa vstúpiť na piatich miestach a tím má šesť členov). A pritom súperov utočiaci bot bol sám pri jednom vchode, mohol zničiť cieľ, ale kašlal na to. Otrasné naprogramovanie botov. Inak vizuálne naozaj pekný level, intro tiež bolo super, škoda, že hra s botmi je tak nezáživná (a neporovnávam to s ľuďmi, len s inými lepšie naprogramovanými botmi).

Tretí level, ktorý som sa rozhodol dnes zvoziť, sa volá AS-AmunRa_Beta2, pričom na BU novšia verzia ako beta2 nie je. Začínate na púšti a máte niekam dostať Hellbender. Na to treba rozprášiť pár nepriateľov, ktorý sa objavujú priamo u cieľového miesta. Tu to majú obrancovia jednoduchšie, ich palebná sila raketometov je proste silná. U tohto bodu sa nachádza rozkošné jazero a staroveká stavba (egyptský štýl), v ktorej sa odohráva zvyšok cieľov, ku ktorým som sa ani nedostal. Prvým problémom bolo, že keď nás raz obrancovia vystrieľali z Hellbendera a tento spadol niekde za dunu, nikto ho nevyzdvihol (z botov). Musel som to spraviť ja sám, keď som pochopil, že sa na štarte znovu neobjaví. Na strane obrancov ma prekvapilo, že nikto nevyužil teleport na blízky útes, na ktorom je LG. Milé je, že aspoň z útočníkov sa tam niekto vždy vyberie. Zabudnutý Hellbender, neschopnosť našich botov zobrať výbušninu po tom, čo spadla niekomu z rúk, alebo po tom, čo sa objavila na pôvodnom mieste a podobné kiksy, mi proste na assault mapách vadia. Viem, že keď nehrám dobre ja, oslabujem tím, ale keď zamestnávam troch botov a naši medzitým nič neurobia, vadí mi to. Boti by mali byť schopní odohrať assault aj sami, nie? :-)
Na AmunRa ma sklamali aj jump pady, ktoré pri dopade zraňujú. Útočník má na začiatku 100 zdravia a ak bolo treba x rán na jeho likvidáciu, tak razom stačí x-1. To pri tak malom x (dve tri) celkom dojíma.

Všetky tri mapy a mnohé ďalšie (z ktorých sa mi niektoré aj páčili :-)) môžete nájsť na UnrealGeeks. Rovnako tak tam nájdete aj screenshoty, ktoré neprikladám. :-) Outback je celkom fajn uletená assault mapa s výrazným použitím vozidiel v úvodnej časti. AmunRa sa možno tiež dobre rozbehne po úvodnej časti, ktorá sa s trochou šikovnosti dá spraviť. Ale Abyss s botmi je bolesť. Vo všeobecnosti nemám rád assaulty, ktoré majú nejaké naozaj veľmi úzke miesto. Viem, vždy tu bude čosi ako "boiler room" na AS-Overlord, s tým som zmierený a proste to JE assault. Ale niekedy mám radšej assaulty, ktoré sa proste nedajú ubrániť a je len šikovnosti tímov, kto spraví viac cieľov skôr... kua, však to je vlastne definícia assaultu, však? :-) Ide o to, aby hry neboli len o tom, že tým spraví 25 % prvého cieľa a potom takýto výsledok ubráni.

Aby som ale len nefrfľal, tak vám zo spomínanej stránky aj niečo odporučím. Napríklad AS-Aarjskaw je pomerne slušne hrateľný a priamočiary (úvodná likvidácia toľkých strieľní síce bolí, ale nie je to nič, čo by sa nedalo :-)). A taká AS-Acatana obsahuje tie otrasne ovládateľné space fightery, ale oproti Mothership s nimi nemusíte lietať trápne celú misiu, ale môžete naozaj výrazne zasiahnúť do bojov a posunúť ich na zem. Tieto dva assaulty sú proste podľa mňa dôstojné custom mapy. Ale neostáva vám nič iné než sa presvečiť na vlastné oči.

články o mapách


Be RED or BLUE – 47'll kill you!