10. 7. 2005, Virgo47
Rozhodol som sa začať čosi ako seriál o nie príliš náročných skokoch, ktoré ale začiatočníka nie vždy napadnú. Alebo nevie, ako ich realizovať. Alebo proste nemá fantáziu, čo všetko je v Unreal svete možné. :-) Nakoľko nemám ďaleko k noobovi, berte to ako rady lepšieho nooba noobom. :-) Dnes sa pozrieme na Rankin a štyri skoky: dva praktické a dva zbytočné. :-)
Tu máme dva skoky, červený a modrý. Červený je typický slope dodge jump.
Ide o to, že celý dodge jump (obe zavzdychania :-)) musí byť hotový ešte
pred doskou a najlepšie tesne pred ňou. Samozrejme z behu, inak nemáte
dostatočnú rýchlosť. Akonáhle máte dobrý smer, vynesie vás takýto dodge
jump až hore. Dodge a potom jump (už na doske na vrchole dodgu) to proste
nezvláda, doska je privysoká. Ideálny uhol pri behu k doske je okolo 30
stupňov medzi smerom behu a osou chodby.
Modrý skok som videl prvýkrát na deme z ESWC2005 zápasov. Chodba je úzka,
čoho výsledkom je, že je efektívnejší ako červený (vyšší proste). Bežíte,
naskočíte si na náprotivnú stenu a ihneď walldodgejumpujete doprava. Nie je
to úplne ľahké trafiť, ale nie je to ani veľmi ťažké. :-)
Oba skoky vás zavedú k minigunu alebo malému štítu, ale to už vám asi
nemusím hovoriť. ;-)
Lift jump je asi jasná vec. V prvom rade o tomto mieste na Rankine nemusíte vedieť. Nikdy som ho doteraz nepotreboval, ale môže to byť dobrá zašívareň na nejaký LMS. :-))) Ak sa nepodarí lift jump až do diery, pravdepodobne pristanete na ráme (krížik 1). Z úkrytu vyleziete cez dieru v strope (krížik 2). Tento priestor sa objavil aj vo švédskom fragmovie CTLB (to mimochodom na tomto mieste vrelo odporúčam, stojí to za sťahovanie). Každopádne, toto je prvý z tých zbytočných trikov.
No a sme pri druhom zbytočnom triku. :-) Podobný úkryt; aj keď v ňom sa
nemôžete schovať, lebo ak niekto ide od linku po rampe hore k minigunu,
musí vás zbadať.
Typická červená cesta: šikmý (running) dodge jump. Treba aspoň trošilinku
načasovať skok. Neskáčte hneď ako sa dá, malinko s post-jumpom
počkajte.
Modrá cesta je naskočiť na okno a wall dodge jumpom sa dostať do diery.
Tu je dôležité otáčanie myšou, lebo ak spravíte len WDJ od okna, tak proste
pojdete príliš doľava od cieľovej diery. Treba tesne po WDJ trochu zvrtnúť
myš (možno už medzi dodge a jumpom) samozrejme tak, aby ste sa otočili k
oknu (predpokladám, že WDJ robíte doľava). WD funguje až do nejakých 60
stupňov od normály povrchu (kolmica na stenu ;-)). Keď sa ale otočíte
príliš, už sa nedá od steny spraviť dodge. Na to prídete.
Na tomto mieste oceníte, ak ste si pred začiatkom hry povolili
translokátor. :-)))
No a po zbytočnostiach tu máme niečo nanajvýš praktické. Praktických slope
dodgov je v Rankine dosť. Ďalší je hneď o dosku, čo je na obrázku
umiestnená vpravo, ďalšia pri raketomete, ďalšia pri flaku. Venujme sa ale
tejto, nakoľko je to súčasť cesty od veľkého štítu k malému. Práve ste
zobrali veľký a zahli doprava, všakže, a je tu doska – čo s ňou?
Červená cesta pre začiatočníkov. Toto je jedna z tých dosiek, kde funguje
dodge zpod dosky a jump na vrchole slope dodgu. Vyskúšajte si to. Stojíte
pod doskou čelom k nej a spravíte dodge dopredu. Na vrchole "letu" spravíte
skok. Stačí stlačiť RAZ v správnu chvíľu, nacvičte si to, nech to nemačkáte
ako besný (sám viem, ako to chodí). Až počas skoku nasleduje "air-control"
doprava (stáli ste čelom). Je to naozaj jednoduché.
Trošku menej jednoduché (ale keď to aj ja robím rutinne, tak to nemôže byť
ťažké) je utekať šimo k doske (známych cca 30 stupňov oproti smeru, ktorým
by ste ju minuli) a spraviť DJ ešte dole tak, aby vás to vynieslo až hore.
Funguje to. Je to vlastne podobné ako červená cesta pri prvom dnešnom triku
v hallway oproti diere k veľkému štítu. Tu je chodba široká, preto J+WDJ nie je
už taký efektívny – je však možný.